A Péter történet két évvel ezelőtt kezdődött, amikor is egy jól működő vállalkozás vezetőjeként úgy döntött, hogy ideje weboldalt indítani a már 5 éve működő vállalkozásának. Ugyanis vállalkozó barátai regéket meséltek, hogy újjonan elkészült weboldaluk mekkora plussz bevételt hoz cégeik számára.
Mint mindenki más, Ő is kereste a legkedvezőbb megoldást. Egy kerti sütögetés alkalmával megemlítette a szomszédnak a tervét. A szomszéd reakciója teljesen szokásos módon azt volt, hogy majd a gyerek megcsinálja úgyis mindig a számítógép előtt ül.
Péter kapott az ajánlaton, sőt még egy koncertjegyet is felajánlott a srácnak, ha gyorsan elkészül a cége weboldala. A srácnak tetszett az ajánlat és néhány nap múlva már működött is a vállalkozás weboldala. Péter megnézte a szomszéd fia által készített weboldalt és odaadta neki a koncertjegyeket.
Péter nagy örömmel újságolta feleségének, hogy már működik is a cég weboldala és hogy a kor követelményeinek megfelelően az ő vállalkozásának is van mostmár weboldala és várta az új ügyfeleket, ahogyan azt vállakozói barátai mesélték az új weboldaluk elkészülte után.
Azonban nem ez történt.
Péter vállalkozásának egyre csökkent a bevétele. Százezreket költött újságreklámra, de a megrendelések száma csak csökkent. Már a második évet kezdték úgy, hogy a bevételeik éppen csak fedezték a kiadásokat. Megrendelések híján Péter az interneten kezdte keresni a konkurenciát, mivel azt hitte, hogy azok miatt csökkent a bevétele és ekkor meglátta a saját weboldalát.
Elszörnyedt, nem csoda hogy elmaradtak a megrendelői. Cége weboldala – mivel a szomszéd srác egy ingyenes tárhelyre töltötte fel-tele volt a konkurensei reklámjával. Ekkor jött a döbbenet. Péter utána számolt, hogy mennyibe került az a bizonyos koncertjegy a vállalkozása számára. Talán az egyik legdrágább koncertjegy volt a maga 12,2 milliós költségével, ennyi volta cég elmaradt bevétele.
Péter vállalkozása majdnem tönkre ment csak mert rábízta weboldalát a szomszéd srácra.
OSZD MEG MÁSOKKAL IS!