Mik azok a keresőmotorok és miért fontosak weboldalunk szempontjából


Mik azok a keresőmotorok és miért fontosak weboldalunk szempontjából

Az első keresőmotort 1993-ban fejlesztette ki  Matthew Gray és Wandex-nek nevezte el. Ez a kereső ma már nem létezik. A következő néhány évben sok nagy keresőmotor szállt be a versenybe. 1996-ban a Stanford Egyetemen Larry Page és Sergey Brin megalkotta a Google-t, ami a hivatkozási népszerűséget vizsgáló PageRank algoritmuson alapuló, a korabeli keresőkhöz képest nagyon fejlett sorrendezésének (és kisebb részben a puritán felhasználói felületnek) köszönhetően gyorsan kiszorította a vetélytársait, és 2001 körül egyeduralkodóvá vált. A PageRank segítségével a Google – szemben a vetélytársaival, amik az oldalak sorrendezését kizárólag azok tartalma alapján határozták meg – elemezni tudja a különböző oldalak közötti kapcsolatokat, és ennek segítségével sokkal relevánsabb találatokat tud visszaadni, mint más keresők.

Jelenleg a legnépszerűbb kereső oldal a Google. Szintén nagyon népszerű (de nem annyira a keresés minősége, inkább a hozzá kapcsolt közösségi szolgáltatások miatt) aYahoo! és a Bing.

Az internetes keresőmotorok tipikusan két részből állnak, az egyik összegyűjti az információt, a másik pedig rendszerezi. Az első rész (a szaknyelv robot, spider vagy web crawlernéven hivatkozik rá) egyfajta automatizált böngészőprogram, ami a linkeket követve bolyong a weboldalak között, és letölti a tartalmukat. A második rész, az indexelő elemzi a begyűjtött oldalakat, metaadatokat társít hozzájuk, és egy indexet épít, aminek a segítségével a keresési kritériumok alapján könnyen megtalálhatóak a megfelelő oldalak. Amikor a felhasználó elindít egy lekérdezést (tipikusan néhány kulcsszó megadásával), a kereső az index segítségével kiválogatja a kritériumoknak megfelelő oldalakat, a hozzájuk társított metainformációk alapján sorrendbe állítja őket, és a (tipikusan igen nagy számú) összes találat közül az első néhányat visszaadja a felhasználónak.

 Azt hiszem ez így első olvasásra igen összetett, mondhatni rémisztő, de annál inkább fontosabb információ!

A lényege, hogy az Ön weboldalát úgy kell keresőoptimalizálni, hogy ezek a robotok megtalálják. Ez az optimalizálás az Ön weboldalának külső megjelenését nem befolyásolja. A keresőmotorok nem a megjelenést, hanem a tartalmakat ellenörzik és ez alapján rangsorolják az oldalakat a google találati listáján. 

A weboldal kereső optimalizálását érdemes szakemberre bízni. Egy képzett szakember pontosan tudja, hogy a weboldal kódrendszerének, mely részébe kell beilleszteni a vállalkozás számára legfontosabb kulcsszavakat, leírásokat, hogy aszon keresztül a keresők találati listájának elejére kerüljön az Ön weboldala.

Ha Önnek is fontos, hogy vállalkozása weboldalát a Google az első oldalakon hozza, vegye fel velünk a kapcsolatot!



KORÁBBI BEJEGYZÉSEK


Weboldal, weblap, honlap ? Mi a küllönbség?


Milyen domain név kell egy vállalkozásnak? .hu, .com vagy .eu?


Te tudod mák kik lesznek jövőre a vevőid?


Miért szükséges egy weboldalt frissíteni


5 000 000 Ft vissza nem térítendő támogatás mikro-, kis- és középvállalkozások számára!


Mielőtt weboldalt indítana...


Öt tévhit a weboldallal kapcsolatban


Milyen a jó domain név?


Mik azok a keresőmotorok és miért fontosak weboldalunk szempontjából


Mire is van szüksége egy induló vállalkozásnak?


HOGYAN KÉSZÍTS ÜTŐS BEMUTATKOZÓ "RÓLUNK” OLDALT WEBOLDALADRA?


Így mehet tönkre egy vállalkozás. Vigyázzon Önnel nehogy megtörténjen!


OSZD MEG MÁSOKKAL IS!